مصاحبه آرشیو خبر ها
آریگو ساکی : من آنتونیو کونته را یکی از بهترین مربیان اروپا می دانم و امیدوارم راهی یووه شود

آریگو ساکی : من آنتونیو کونته را یکی از بهترین مربیان اروپا می دانم و امیدوارم راهی یووه شود

آریگو ساکی از احتمال بازگشت آنتونیو کونته به سری آ هیجان زده است و معتقد است که بهتر است به یوونتوس برگردد تا اینتر.

 

سرمربی 53 ساله ایتالیایی هفته گذشته متقابلاً با فسخ قرارداد خود با تاتنهام موافقت کرد و یک دوره 17 ماهه را به پایان رساند که به شیوه ای نسبتاً سخت به پایان رسید.

 

انتظار این است که کونته یا به یوونتوس یا اینتر بازگردد، یا یک سال تعطیلی را انتخاب کند تا پس از دوران سختی که با تاتنهام داشت، دوباره به میدان برود.

 

ساکی با نوشتن در La Gazzetta dello Sport، ابتدا در مورد ویژگی های کونته صحبت کرد و حکایت جالبی از جام جهانی 1994 فاش کرد.

 

من آنتونیو کونته را یکی از بهترین مربیان صحنه اروپا می دانم و پس از ترک تاتنهام، بازگشت احتمالی او به یک باشگاه ایتالیایی فقط می تواند من را خوشحال کند، ما مربی ای را پیدا می کنیم که حتی تجربه و دانش بیشتری را در اختیار داشته باشد.

 

او گفت:

 

آنتونیو کسی است که روی نیمکت تفاوت ایجاد می کند، کسی است که شما را به کسب عناوین هدایت می کند، کسی که جان خود را برای فوتبال و کارش می دهد. در جام جهانی 1994 او را به عنوان بازیکن در تیم ملی داشتم.

 

ساکی در بخش بعدی گفت:

 

سال‌ها بعد به من اعتراف کرد که وقتی به اتاقش برمی‌گشت، تمام تمرین‌هایی را که در طول تمرین انجام می‌دادیم، در یک دفترچه یادداشت می‌کرد. او از قبل ذهنیت یک مربی را داشت، طوری فکر می کرد که انگار یک تیم را رهبری می کند.

 

ساکی توضیح داد که چرا معتقد است بهتر است کونته به جای بازگشت به اینتر، به یوونتوس بازگردد.

 

منطقی است که اکنون باشگاه های بزرگ برای او صف آرایی کرده اند. من معتقدم که او با بیانکونری وضعیت بهتری خواهد داشت، زیرا او یک عمر را در تورین گذراند، ابتدا به عنوان بازیکن و سپس به عنوان مربی. او مورد احترام و محبوب مردم است.

 

او افزود:

 

وقتی او روی نیمکت بیانکونری آمد، یووه از یک دوره سیاه می آمد: آنتونیو بلافاصله اسکودتو را برد و می دانست چگونه یک تیم بسازد و به آن بازی بدهد. او به دلیل سوء تفاهم از یوونتوس رفت.

 

ساکی در ادامه گفت:

 

تعجب نمی کنم اگر داستان بین او و یووه دوباره شروع شود، به شرطی که مدیران بیانکونری از کاری که آلگری انجام می دهد راضی نباشند. در یک واقعیت، تکرار می‌کنم، مطمئن هستم: یک کونته دیگر در فوتبال ایتالیا فقط می‌تواند برای کل جنبش مفید باشد.

 

کونته سابقه موفقیت در سری آ را دارد و چهار اسکودتو ― سه با یوونتوس و یک با اینتر ― و دو کوپا ایتالیا به دست آورده است. او در انگلیس با چلسی قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: